Učiteljice SGLŠ Postojna so skupaj z njihovimi dijaki obeležile evropski dan jezikov pri pouku slovenščine in angleščine.
- V OKVIRU POUKA SLOVENŠČINE
Mentorica: Nataša Ujčič
Čas izvedbe: 27. 9. 2021-30. 9. 2021
Izvedba v oddelkih 1. z in 2. e
- Ogled zemljevida sveta z vrisanimi jezikovnimi družinami, pogovor o okoliščinah in zgodovini. (5 minut)
- Predstavitev indoevropske jezikovne družine. (5 minut)
- Materni jeziki dijakov v oddelku. (5 minut)
- Teme za raziskovanje – predstavitev. (10 minut)
- Razdelitev nalog po skupinah in navodila za domače delo. (10 minut)
- Prevzem gradiva za raziskovanje. (10 minut)
- Domače delo – oblikovanje izvlečka/plakata/povzetka/kratkega poročila.
- Oddaja domačega dela.
- Povezava z ostalimi učiteljicami.
- Priprava razstave v šolski avli.
Mentorica: Zdenka Rudolf
Čas izvedbe: 27. 9. 2021-30. 9. 2021
Izvedba v oddelkih 1. a in 4. z
- Atlas jezikov – vpogled v priročnik
- Jezikovne družine – indoevropski jeziki
- Teme in gradivo za raziskovanje
- Ideje za naloge in samostojno delo
- Gradivo in vaje
- Domače naloge
- Pregled nalog in izbor izdelkov za razstavo v šolski avli – priprava razstave v sodelovanju z ostalimi oddelki in učitelji
Mentorica: Maruška Urbančič
Čas izvedbe: 21. 9. 2021
Izvedba v oddelku 1. e
Z dijaki v oddelku 1. e smo si ogledali zemljevid sveta z vrisanimi jezikovnimi družinami, iskali smo podobne besede med različnimi jeziki. Predstavili smo tudi indoevropske jezikovne družine in omenili jezike, ki ne spadajo v omenjeno skupino.
V nadaljevanju smo spoznali, da imamo v razredu govorce različnih maternih jezikov in se pogovarjali o pomembnosti poznavanja lastnega maternega jezika. Dijaki so razmišljali tudi o položaju slovenščine med drugimi jeziki ter o smiselnosti poznavanja in govorjenja več jezikov. Dijaki so svoje razmišljanje o položaju slovenskega jezika v svetu in o najpomembnejših svetovnih jezikih tudi zapisali v obliki krajšega sestavka.
2. V OKVIRU POUKA ANGLEŠČINE
Mentorica: Tadeja Premrov
Čas izvedbe: 27. in 28. 9. 2021
Izvedba v oddelkih: 1.a, 1.c, 1.e, 2.d, 2.z
Dijakinje in dijaki so skozi 59 vprašanj v zabavnem kvizu Kahoot preverjali svoje poznavanje evropskih jezikov iz sklopov: splošno znanje, primerjava jezikov, zastave, znamenitosti, glavna mesta, EU – sedanjost in preteklost, prepoznavanje jezikov in tradicionalna hrana. Na tekmovalen in interaktiven način so spoznavali raznoliko jezikovno in kulturno pestrost Evrope in ob koncu sklenili, da je prav, da cenimo in spoštujemo prav vse jezike.
Mentorica: Petra Andrejašič
Čas izvedbe: 27. 9. 2021– 1. 10. 2021
Izvedba v oddelkih: 1.d, 2.c, 3.z
Dijakinje in dijaki so spoznavali izvor popačenk v slovenskem jeziku, ki jih vsakodnevno uporabljajo v pogovornem jeziku oz. v pogovoru s prijatelji, znanci in sorodniki. V prvem delu aktivnosti so prejeli nabor slovenskih popačenk, kot npr. flaša, beštek, štala, štrom, frušt’k, ki so jim morali poiskati ustrezen slovenski knjižni izraz. V drugem delu aktivnosti pa so prejeli nabor nemških izrazov. Skupaj smo jih glasno prebrali in dijaki so kaj hitro ugotovili podobnosti s slovenskimi popačenkami. Zatem so samostojno sestavili pare slovenskih popačenk ter nemških ustreznic oz. izvornih izrazov. Tudi sami so se nato preizkusili v pravilni izgovorjavi nemških izrazov in se ob tem zelo zabavali in nasmejali.
Taksonomije: