Spoštovani,
predstavljamo vam Mojco Polak Williams, sociologinjo, ki je zadnjih 14 let živela v Leedsu, kjer se je izobrazila za zgodnje poučevanje in učenje angleščine s pomočjo znakov in glasbe. Ga. Polak Williams je razvila novo metodo poučevanja, preko katere predaja znanje otrokom predvsem v vrtcih in osnovnih šolah (reception classes), ki jih obiskuje veliko otrok, katerim angleščina ni materni jezik — teh je v Leedsu kar 25%).
Napisala in vodila je tudi tri evropske Erasmus plus projekte, in sicer: Mutual (projekt smo omenili na tej povezavi), LETS (Learn English Through Signs), za katerega so koordinatorji dobili priznanje projekt dobre prakse s strani British Council in GEM-Through Gestures and Music into the World of Phonics, nadaljevanje projekta LETS.
Projekt LETS je namenjen razvoju in preizkušanju inovativne metode poučevanja angleščine pri otrocih med drugim do šestim letom starosti, čigar materni jezik ni angleščina. Znotraj projekta je bil ustvarjen program usposabljanja skupaj z materiali za zgodnje učenje in poučevanje, namenjen partnerskim članom projekta. Razviti so bili tudi učni pripomočki in didaktični materiali, prav tako namenjeni rabi učiteljev. Metoda in vsa orodja so uspešno prestala preizkuse v vzgojno-varstvenih organizacijah v partnerskih članicah projekta. Temelj omenjene metode je uporaba znakovnega jezika (britanski znakovni jezik) ob podpori učnih pripomočkov, kot so video posnetki, spominske kartice in glasba, katere otroci na lahek način usvojijo preko neposredne povezave z njihovim lastnim jezikom. V Veliki Britaniji so LETS testirali znotraj vzgojno-varstvenih organizacij, kjer prvi jezik otrok ni angleščina, v Sloveniji in na Poljskem pa so ga preizkusili z otroci do šestega leta starosti, ki se učijo angleško. Didaktični model je sedaj v rabi v 20 državah širom Evrope. Pošiljamo vam povezavo do gradiv, ki so jih ustvarili v okviru projekta: Dictionary – LETS (lets-erasmusplus.com), Songs – LETS (lets-erasmusplus.com), Memory cards – LETS (lets-erasmusplus.com), Training – LETS (lets-erasmusplus.com).
Projekt GEM-Through Gestures and Music into the World of Phonics je razvil inovativni koncept fonične metode poučevanja predšolskih otrok z uporabo glasbe in kretenj britanskega znakovnega jezika. Znotraj projekta so nastali preizkušeni didaktični materiali v praksi; pesmice, grafični elementi, mini diagrami in učne priprave. Metoda je bila preizkušena v institucijah zgodnjega poučevanja otrok v Veliki Britaniji, kjer je angleščina prvi učni jezik in v Sloveniji ter na Češkem, kjer je angleščina drugi jezik, torej pretežno v kontekstu poučevanja angleščine kot prvega ali drugega jezika, vendar tudi znotraj konteksta razvoja pismenosti v drugih jezikih. Pri projektu GEM so naredili tudi program usposabljanja, do katerega vam pošiljamo povezavo: gem-erasmusplus.com.
Nosilec projektov je sicer organizacija Language in Your Hands, vendar je direktorica organizacije, ga. Polak Williams k sodelovanju pritegnila tudi partnerje iz Slovenije, srednje vzgojiteljske šole iz Kamnika, Maribora in Ljutomera.
Za konec naj dodamo še misel Mojce Polak Williams, ki vas morda pritegne k preizkušanju nove metode poučevanja angleščine v praksi:
«Sama verjamem, da je znakovno podprta komunikacija v zgodnjem starostnem obdobju eden izmed najboljših načinov, kako tuji jezik na kar najbolj slikovit in iskriv način približati otrokom. Pri sami metodi mi je najbolj všeč to, da se v aktivnosti z veseljem vključujejo prav vsi otroci, tudi tisti, ki imajo posebne potrebe«.
Taksonomije: