Ob letošnjem evropskem dnevu jezikov so se na OŠ Dante Alighieri v Izoli ves teden odvijale dejavnosti, katerih glavni namen je bil učencem približati tuje jezike, ki jih poznajo in govorijo njihovi sošolci. Pri učencih smo skušali vzbuditi zanimanje in za učenje tujih jezikov in zavest o tem, kako pomembno je znati govoriti več jezikov.
Učenci višjih razredov so se med urami slovenskega jezika srečali z različnim tujimi jeziki. Njihovi tujejezični sošolci so se v tem tednu namreč poskusili v vlogi učiteljev in jih učili osnov jezika, ki ga govorijo v svojih družinah. Poleg osnovnega besedišča so mladi “učitelji” sošolcem na kratko predstavili tudi zgodovino svojih maternih jezikov. Seznanili so jih s tradicionalnimi jedmi in jim vsak po svoje skušali približati jezikovno in kuturno realnost, katere del so, ki pa se marsikdaj precej razlikuje od realnosti, ki jo pozna in živi večina njihovih sošolcev.
Učenci sedmih in šestih razredov so med urami angleščine klepetali v ruščini, makedonščini, madžarščini, italijanščini, hrvaščini in slovenščini. Od svojih tujejezičnih slošolcev so se naučili minidialogov v katerih so v tujem jeziku pozdravili, vprašali sogovornika po imenu, starosti ter telefonski številki, se mu zahvalili in se poslovili.
Učenci od prvega do petega razreda so se na šolski proslavi 26. septembra učili pesmic, uspavank in izštevank v jezikih, ki jih govorijo njihovi sošolci. Vsak razred je tako dobil tujega “učitelja” – tujejezičnega učenca, ki je svoje “učence” v 20 minutah skušal naučiti pesem ali izštevanko v maternem jeziku. Naučeno so učenci nato predstavili ostalim ter tako vsak po svoje soustvarili šolsko proslavo. Dejavnosti so bile naravnane tako, da so se prav vsi učenci , tako italijansko in slovensko govoreči kot tujci , iz pasivnih gledalcev spremenili v aktivne sodelujoče, in tako vsak po svoje ssoustvarjali letošnje praznovanje ob evropskem dnevu jezikov.
Ker smo želeli na novo vzbujeno zanimanje za jezike, ki jih govorijo različni učenci, ohraniti tudi za kasneje, smo oblikovali plakate in “izposojevalnico pesmi”, ki zdaj krasita večnamenski prostor.
Spodbujanje zavesti o večjezičnosti in multikulturnosti je med temljnimi usmeritvami naše šole, ki se, kot jasno pove že naš slogan, zavezema za “odrašačnje v duhu medsebojnega razumevanja, prijateljstva, poznavanja in medkulturnosti.”
Taksonomije: