SLIKA JEZIKA
V okviru evropskega dneva jezikov, 26. septembra, ki ga na šoli vsakoletno obeležujemo, smo z dijaki pri pouku angleščine ustvarjali ‘sliko jezika’. Dijaki so si morali zamisliti jezik, nato pa na list papirja narisati vse tisto, s čimer izbrani jezik povezujejo, torej slikovne asociacije. Le-tem so se kasneje pridružile še besedne. Ustvarjanju je sledila igra asociacij, in sicer tako, da so dijaki drug drugemu odkrivali asociacije od težjih k lažjim, ki so tistega, ki je ugibal, pripeljale do imenovanja pravilnega jezika. Na ta način smo ne le utrjevali angleška poimenovanja različnih svetovnih jezikov, temveč tudi znanje o kulturnih, geografskih, podnebnih, kulinaričnih itd. značilnostih posamezne države oziroma govornega območja.
Pozabavali smo se tudi ob tako imenovanih ‘lomilcih jezika’ (angleško ‘tongue twisters’). Dijaki so nekaj izbranih dobili v zapisani obliki, nato pa bodisi zgolj na podlagi zapisa bodisi s pomočjo glasnega branja, ki ga je seveda spremljal smeh, zopet ugotavljali, za katere jezike gre.
V avli dijaškega doma smo pripravili manjšo razstavo izbranih izdelkov dijakov ter nekaj primerov ‘lomilcev jezika’ v izvornem jeziku, opremljenih z angleškim prevodom.
Mentorica Petra Andrejašič
LOV NA JEZIKE (LANGUAGE HUNT)
Igro Lov na jezike sta v okviru pouka izpeljali učiteljici angleščine in slovenščine. Namen igre je bil čim hitreje poiskati 10 jezikovnih nalog, skritih po celotnem parku Srednje gozdarske in lesarske šole, jih pravilno rešiti, naloge zapisati na kose sestavljanke, sestavljanko zlepiti in prinesti v ‘bazo’ – profesoricama na ploščad pred dijaškim domom. Dijaki so potrebovali mobilni telefon, na katerem je morala biti nameščena aplikacija za branje QR kod (app: QR Code Reader), slovar ali spletni prevajalnik (Pons, Google Translate) ter aplikacija ali spletna stran SSKJ.
PRAVILA IGRE: Razred se razdeli v skupine s po največ 4 člani. Vsaka skupina prejme kuverto, v kateri je: – 10 fotografij – 10 kosov sestavljanke, na katere pišete rešitve in jo je potrebno sestaviti, – lepilni trak – pisalo 10 fotografij vam nakazuje, kje približno se skrivajo vaše jezikovne in jezične naloge.
POZOR: z zlato zvezdico je posebej označena lokacija/fotografija, ki jo morate najprej poiskati. Nato iščete naloge po vrstnem redu kot ga določite sami. Fotografije prikazujejo širok plan; vaša naloga je, da prostor na fotografiji podrobno preiščete, da najdete bel list papirja, ki je pospravljen v prozorni vrečki/mapi in vsebuje jezikovni izziv. Ko boste našli prvo nalogo, bodite pozorni, s katero številko je označena. Vaša nadaljnja naloga je, da v kuverti poiščete kos sestavljanke, ki je označen z isto številko in nanj napišete pravilen odgovor. Tako odkrivate lokacije in rešujete naloge povezane z jeziki in narečji ter na prazne oštevilčene kose sestavljanke zapisujete pravilne rešitve. Na koncu sestavljanko zlepite in prinesete v bazo, kjer profesorici izdelek pregledata in točkujeta. Skupina z največ točkami zmaga.
TOČKOVANJE Točkujeta se hitrost in pravilni odgovori. – Kdor konča prvi, dobi 3 točke, drugi – 2 točki in tretji – 1 točko. – Pri jezikovnih nalogah je možnih 13 točk (vsak pravilen odgovor = 1 točka). – Ekipa dobi dodatni 2 točki, če uspe pravilno sestaviti in zlepiti sestavljanko. Skupaj lahko ekipa doseže največ 18 točk.
Mentorici Petra Zalar Premrl in Tadeja Premrov
V JEZIKIH SE SPORAZUMEVAMO, O JEZIKIH RAZISKUJEMO
Obeleženje evropskega dne jezikov je na šoli že vrsto let nepogrešljivi del pouka, tudi slovenščine. Vsako leto malo drugače v ospredje postavimo jezikovno problematiko in rabo jezikov na šoli in širše.
Dijaki prvih letnikov smeri zdravstvena nega in gozdarski tehnik so letos raziskali določene teme, povezane z jezikom, kot so npr. jezikovna identiteta, znakovni jeziki, nastanek jezikov, zanimivosti o jezikih, jezikovne družine v Evropi, jeziki na planetu, jezikovne interference, knjižne in neknjižne zvrsti jezikov, jezikovne struktur, pisave, zgodovina jezikov itd.
Poleg raziskovalnega dela, predstavljanja in pogovarjanja o jezikih so pripravili razstavo nekaterih svojih izdelkov – ta je postavljena na ogled od dneva jezikov do 6. oktobra.
Dijaki so razvijali tudi pisne spretnosti, saj so svoje razmišljanje o jezikih na šoli oblikovali v daljših besedilih različnih besedilnih vrst.
Mentorici Nataša Ujčič in Zdenka Rudolf
OBISK UČITELJA ARABSKEGA JEZIKA
Vsako leto v pouk angleščine ob EDJ vključimo goste iz tujine. Običajno so to študentje na izmenjavi, ki našim dijakom predstavijo svoj materni jezik ter okolje, v katerem živijo oz. v katerem se šolajo. Letos smo sprejeli ponudbo naših sodelavcev, ki v dijaškem domu delajo z mladostniki brez spremstva. Gostili smo gospoda Sherifa, učitelja arabskega jezika, ki prihaja iz Egipta, vendar že 11 let živi v Sloveniji. Dijakom 4. letnika programa Gozdarski tehnik in 1. letnika programa Tehnik zdravstvene nege je predstavil arabski jezik z vsemi njegovimi posebnostmi v zapisu in izgovorjavi, na tablo v arabščini zapisal vsa njihova imena, dotaknil pa se je tudi teme sprejemanja drugačnosti in zaupanja vase. Komunikacija je potekala v arabskem, angleškem in slovenskem jeziku.
Mentorica Petra Andrejašič
Taksonomije: