Romski otroci in vključevanje domačih jezikov v šolski prostor: študija primera na jugu Francije (Roma children and the inclusion of home languages: a case study in the south of France)
V Franciji javnost že dolgo kritizira romsko skupnost živečo na jugu države zaradi domneve, da otroci načrtno izostajajo od pouka in ne uporabljajo učnega jezika v domačem okolju. Prof. dr. Nathalie Auger z univerze Paul-Valéry v Montpellierju je zato leto dni preživela z romskimi družinami, da bi bolje razumela njihove jezikovne in kulturne izkušnje, katere želi tudi vključiti v šolske aktivnosti. Da bi izboljšala akademski uspeh romskih otrok omenjene skupnosti, je izvedla raziskavo, ki je ovrgla omenjene domneve in pokazala nekatere zanimive izsledke, o katerih ste vabljeni, da si več preberete tukaj.
Morda bi izpostavili najzanimivejšo ugotovitev: v skupnosti je očitna kontinuirana raba romanskih jezikov, zaradi česar bi bilo zaželeno, da bi romske študente naučili, kako razvijati svojo jezikovno ozaveščenost in prenašati spretnosti iz enega jezika v drugega, saj bi to obogatilo francoske šole in razvoj francoskega jezika. Dr. Auger prav tako poudarja, da opiranje otrok na domač jezik, njegove variacije in kulturne prakse lastne njihovi skupnosti lahko pripomore k razvoju akademskih spretnosti v francoskem jeziku (ki je njihov učni jezik) brez da bi s tem ogrozili otrokovo identiteto. V današnjem svetu, kjer so kompleksno zgrajene identitete postale norma, je opiranje na to kompleksnost ključ do akademskega uspeha vseh.
Taksonomije: