Vabilo
Na novembrskih Tedenskih pomenkih o raznojezičnosti bomo v sklopu projekta JeŠT lahko pomenkovali s kar petimi uveljavljenimi strokovnjakinjami na področju jezikoslovja. Pomenki se bodo še naprej odvijali vsak torek v tednu, od 18.00 do približno 19.30, prek spletne platforme ZOOM. Pri izvajanju okroglih miz nam bodo tokrat pomagale geografsko precej raznorodne predavateljice, s katerimi bomo skupaj razpravljali o raznovrstnih temah s področja več/raznojezičnosti.
Prvi pomenek v mesecu novembru bo 2. 11. 2021—pričetek bo tokrat izjemoma ob 17.30—vodila dr. Merel Keijzer z Univerze v Groningenu (na Nizozemskem), ki bo razgrnila temo z naslovom Učenje jezika kot pot do zdravega staranja: jezikovni, družbeno-vedenjski in kognitivni učinki učenja jezika v tretjem starostnem obdobju (Language learning to promote healthy aging: the linguistic, socio-affective and cognitive effects of third-age language learning). Dr. Keijzer se raziskovalno ukvarja predvsem z učenjem in poučevanjem angleščine kot tujega jezika vse od obdobja zgodnjega učenja do učenja v poznem starostnem obdobju, s posebnim poudarkom na učnih metodah in učnih rezultatih, osredotoča pa se tudi na kognitivne učinke. Njene raziskave tako niso zgolj družbenega pomena, prispevajo tudi vpogled v discipline kot so: jezikoslovje, kognitivna psihologija, kognitivno staranje, nevroznanost in medicinska znanost.
V sklopu drugega pomenka bomo 9. 11. 2021 gostili dr. Najo Ferjan Ramírez z Inštituta za učenje in možganske znanosti univerze Washington v Seattlu (‘Institute for Learning and Brain Sciences’). Dr. Ferjan Ramírez se v svojih raziskavah posveča razumevanju izvora in obsega spremenljivk v jezikovnem razvoju mlajših otrok iz raznolikih okolij. Na pomenku bo z nami razpravljala o temi z naslovom Učenje jezikov v zgodnjem otroštvu (Foreign Language Learning in Early Childhood).
V drugi polovici novembra bomo 16. 11. 2021 spoznali dr. Judit Kormos z Univerze v Lancastru (Velika Britanija). Osrednja raziskovalna vprašanja dr. Kormos so naslednja: kaj zaobjema učenje tujih jezikov, kako se učenci razlikujejo v njihovih pristopih k učenju jezikov, kako lahko učence motiviramo k učenju in kako lahko take učence v celoti vključimo v razred. Z dr. Kormos bomo tokrat razpravljali o temi z naslovom Vpliv lastnosti aktivnosti, administrativnih okoliščin ter individualnih razlik med mlajšimi učenci na njihovo uspešnost na testu bralne pismenosti (The impact of task characteristics, administration conditions and individual differences on young learners’ reading test performance).
Teden kasneje, 23. 11. 2021, nam bo dr. Arlene Holmes-Henderson z Univerze v Oxfordu (Velika Britanija) spregovorila o temi z naslovom Poučevanje klasičnih jezikov v Veliki Britaniji: pregled raziskav, jezikovne politike in prakse (Teaching Classical languages in the UK: an overview of research, policy and practice). Dr. Arlene proučuje vrednost klasičnih jezikov v izobraževalnem sistemu 21. stoletja. Še posebej jo zanima, kakšen vpliv ima učenje latinščine in grščine na otrokov kognitivni razvoj in ali učenje omenjenih jezikov izboljšuje bralno pismenost ter razvoj kritičnega mišljenja.
Zadnji novembrski pomenek, podnaslovljen Jezik učenja in izobraževanja skozi prizmo nevroznanosti (The Language of Learning and Education as Seen Through Neuroscience), bo 30. 11. 2021 izvedla dr. Teresa Ting z Univerze v Calabrii (Italija), ki izvaja raziskave na področju znanstvenega izobraževanja, izobraževanja učiteljev in učnih metod.
Tedenski pomenki bodo še naprej potekali v 2 delih. Prvi del, ki bo trajal 45-60 minut, bo namenjen predstavitvi določene teme predavateljice oz. predavatelja, drugi del, ki bo trajal 20-30 minut, pa bo namenjen vprašanjem gledalk in gledalcev oziroma diskusiji na temo predavanja. Jezika predavanj bosta slovenščina in angleščina, prisotni pa bodo tudi drugi jeziki. Predavatelji so v večini najmanj dvojezični, nekateri govorijo tudi tri in več jezikov, zato se bo mogoče v debato vključiti tudi z znanjem drugih neslovenskih oz. neangleških jezikov.
Ker menimo, da bi bili pogovori z domačimi in tujimi strokovnjaki o večjezičnosti primerni tudi za študente in dijake, vas prosimo, da delite to novico med zaposlenimi kot tudi med študenti in študentkami.
Povezava na ZOOM-u za pomenke bo ista vsak teden. Posredujemo jo spodaj:
https://uni-lj-si.zoom.us/j/99895328463
Meeting ID: 998 9532 8463
Lep pozdrav in nasvidenje na pomenkih!
Taksonomije: