Znano je, da je vpliv vpliv dvo/večjezičnosti na kognicijo pozitiven, vključno s kasnejšim začetkom demence. Postavlja pa se vprašanje, ali nimajo eno- in dvojezični ljudje že na začetku različne izhodiščne kognitivnezmožnosti. V znanstveni reviji Annals of Neurology so leta 2014 objavili prvo študijo, ki preučuje učinek dvojezičnosti na kognitivne zmožnosti starejših ljudi, medtem ko so spremenljivko inteligentnost v otroški dobi kontrolirali. V študiji je sodelovalo 853 udeležencev, prvič so bili testirani leta 1947 pri starosti 11 let in ponovno v obdobju od 2008 do 2010.
Dvojezični govorci so pokazali bistveno boljše rezultate od pričakovanih gled ena njihove kognitivne sposobnosti v otroštvu. Še posebej je imela dvojezičnost močan učinek na splošno inteligentnost in branje.
Rezultati študije kažejo na pozitiven učinek dvojezičnosti na kognicijo v starejšem življenjskem obdobju, vključno s tistimi, ki so drugi jezik usvojili v odrasli dobi.
Vabljeni k branju članka: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ana.24158/full
Taksonomije: Srednja šola, Mednarodna raziskava,