Vabimo vas, da preko besede in vizualnega gradiva odkrijete, kako so EDJ praznovali na Gimnaziji Jožeta Plečnika Ljubljana:
Vodilo letošnjega evropskega dneva jezikov na GJP je bil latinski rek »Nomen est omen«, saj smo želeli dijake povabiti k razmišljanju o arbitrarnosti poimenovanj, imen in tudi besed na sploh, k odkrivanju pomenov v različnih jezikih in različnih kulturah ter se dotakniti smiselnosti vpraševanja o identiteti. (Z naslovom pa smo tudi izpostavili latinščino, ki se z letošnjim letom poslavlja kot izbirni jezik na naši gimnaziji.)
Hkrati pa smo želeli krepiti vezi med seboj – v vsakem razredu posebej, okrepiti skupnost, ki smo jo lani tako pogrešali- tudi tako, da smo se ponovno in vendar malce drugače predstavili: skozi pomen svojega imena in s tem, da smo si delili osebne zgodbe glede svojih imen.
Pri slovenščini smo slišali marsikatero zabavno anekdoto o tem, kako so starši izbirali imena, dijaki so poiskali znane literarne osebe z istim imenom in jo predstavili. V nekaterih razredih so izdelali predstavitvene plakate. Maturanti so se osredotočili na raziskovanje pomena imen književnih oseb iz letošnjih maturitetnih romanov.
Pri tujih jezikih so iskali ustreznice svojih imen v drugih jezikih, predstavili pomene, spoznavali izvor, se seznanili z najpogostejšimi imeni v posameznem jezikovnem okolju, spoznavali posebnosti pri tvorbi imen (sestavljena imena, ljubkovalnice, pomanjševalnice, nadimki,…) hkrati pa so izvedeli, kako imajo različna kulturna okolja različen odnos do poimenovanj in da so bili tudi časi, ko je prihajalo do nasilnih preimenovanj, na primer slovenskih imen, in kaj je to posameznikom pomenilo. Do teh znanj so se prikopali bodisi skozi branja in poslušanja različnih besedil, raziskovanjem pomenov na spletnih platformah, reševanju nalog,…
Pri sociologiji so dijaki debatirali o jeziku kot o sestavini kulture, o funkcijah jezika in kako dojemamo svet skozi jezik. Tudi pri biologiji so združili temo o imenih z učno snovjo o poimenovanjem in klasificiranjem rastlin.
Pri likovni umetnosti in umetnostni zgodovini so izdelali plakate tako, da so izbrani znan umetniški portret reinterpretirali, ga v tehniki kolaža ‘preoblekli’ po svoje, mu dodali poljubne atribute in ga tudi po svoje poimenovali. Te zanimive izdelke smo razstavili po celi šoli, tudi v ‘izložbenem oknu’, ki gleda na glavno ulico.
Vse te dejavnosti so potekale v času rednih ur pouka posameznega predmeta v vseh letnikih in bile razporejene na več dni, bile so zelo raznolike, saj je bilo poleg začetnega osnovnega dogovora vse prepuščeno interpretaciji in ustvarjalnosti posameznih profesorjev, ki so pripravili učna gradiva in seveda tudi dijakov, ki so izdelali plakate, tabele in preglednice svojih imen z razlagami pomenov, kar bo v e-obliki objavljeno na šolski spletni strani.
Pia Lešnik
Do prispevka ob dnevu EDJ, objavljenega na šolski spletni strani lahko dostopate tukaj.
Taksonomije: