12. in 13. septembra 2018 sem se udeležila ECML delavnice z naslovom Inspiring language learning and teaching in the early years: Why it matters and what it looks like for children age 3-12. ECML delavnica na temo zgodnjega učenja in poučevanja otrok starih med 3 in 12 let je ponudila ogromno novosti na omenjenem področju. Projektna skupina je predstavila nove pristope, primere dobrih praks, manjkalo pa ni niti kratkih plenarnih predavanj s področja zgodnjega učenja in poučevanja otrok. Delavnica je zajemala ogromno skupinskega dela, kjer smo z udeleženci iz drugih držav izmenjali ideje, znanja ter uspešne primere dobrih praks. ECML projektna skupina je ves čas delavnice poudarjala pomen različnih tujih jezikov (različnih maternih jezikov otrok), ki bi jih tudi morali vključiti v razrede. Za dosego cilja raznojezičnosti je torej potrebno sodelovanje med šolami in starši, ter med otroci samimi, tudi če ne govorijo istega jezika. Prav tako je treba starše spodbujati, da doma z otroki še vedno govorijo v svojem maternem jeziku, po drugi strani pa naj podpirajo tudi učenje novih / dodatnih jezikov (npr. jezikov okolja itd.).
Projektna skupina nam je predstavila tudi nekaj idej za nadaljnje delo (predvsem učiteljev in vzgojiteljev), ki jih priporočajo v uporabo v razredu ali izven; to so npr. pisanje jezikovnega dnevnika (portfolia), uporaba igre/drame, pripovedovanje zgodb itd. Več informacij pa lahko najdete na spletni strani projekta: https://www.ecml.at/ECML-Programme/Programme2016-2019/Inspiringlanguagelearningintheearlyyears/Abouttheproject/tabid/3058/language/en-GB/Default.aspx.
Nekaj dodatnih idej za poučevanje pa lahko najdete tudi na tej povezavi: https://padlet.com/flore_schank_ecml/90kmu0p0pjlb.
Taksonomije: