Vsi učenci v Evropski uniji potrebujejo učitelje, ki so jezikovno občutljivi in odzivni. Kljub obstoječim študijam in številnim orodjem, ki so namenjena posameznim učiteljem, je sprememba enojezične šolske politike in prakse še vedno problematična.
Projekt »LISTiac« (Linguistically Sensitive Teaching in All Classrooms) ali »JOP« (Jezikovno občutljivo poučevanje v vseh razredih) namerava izpeljati zaželeno spremembo v učiteljevi kogniciji, izobraževalnem sistemu in v profesionalnem razvoju učiteljev. Cilj projekta je, da se z uvedbo večjezičnih pedagogik vsem evropskim učencem zagotovijo enaki pogoji za doseg učnega uspeha in blaginje skozi preoblikovanje programov začetnega izobraževanja in profesionalnega razvoja učiteljev.
Projekt želi spremeniti izobraževanje na več ravneh s poudarkom na bodočih učiteljih in že zaposlenih učiteljih; razviti in testirati na teoriji temelječe orodje za refleksijo, ki bi bodoče učitelje spodbudilo k večji jezikovni občutljivosti v njihovih prepričanjih, stališčih in dejanjih v večinskih razredih.
Zaželena sprememba bo vidna v:
- modelu prenovljenega načrta začetnega izobraževanja učiteljev;
- pedagoškem orodju za refleksijo, ki bo podpiralo in opolnomočilo večjezične pedagogike znotraj celotne šolske skupnosti;
- v odprtem dostopu do raziskovalnih poročil ter priporočil za jezikovno občutljivo poučevanje, namenjeni oblikovalcem politike, izobraževalcem učiteljev in pedagoškim svetovalcem.
Že samo aktivno sodelovanje v tem projektu je pomemben prvi korak na poti do ustvarjanja priložnosti, pri čemer lahko izobraževalci učiteljev ocenijo svoja obstoječa stališča in jih spremenijo iz (paralelnih) enojezičnih ideologij v jezikovno občutljivo poučevanje, zasnovano na ideologiji, ki ima na učenčevo večjezično zmožnost pozitiven pogled.
Za več informacij si lahko preberete spodnje gradivo.
Taksonomije: